STUDIU: Mâncând mai puțină carne roșie, mai multe proteine vegetale și lactate îți pot îmbunătăți sănătatea inimii

Cercetătorii spun că proteinele vegetale, precum și nucile și produsele lactate sunt mai sănătoase pentru inima ta.

  • Două noi studii promovează beneficiile pentru sănătatea inimii de a consuma mai multe proteine pe bază de plante și produse lactate și de a consuma mai puțin carne roșie.
  • Primul studiu a raportat că persoanele care mănâncă mai multe proteine vegetale au 29% mai puține șanse să moară de boli coronariene.
  • Al doilea studiu a raportat că persoanele care înlocuiesc carnea roșie cu nuci, semințe și lactate sunt mai puțin susceptibile să moară de un atac de cord.

Reducerea cărnii roșii este importantă pentru o dietă sănătoasă pentru inimă, dar este și alegerea înlocuirii proteice potrivite.

Două noi studii preliminare subliniază importanța reducerii cărnii roșii și consumării în schimb a proteinelor pe bază de plante.

Ambele studii au fost prezentate la Asociația Americană a inimii și prevenirea epidemiologiei și a stilului de viață și a sănătății științifice cardiometabolice 2020.

Scăderea riscului de boală

Primul studiu a descoperit că oamenii din Statele Unite, care și-au obținut mai multe calorii din surse pe bază de plante, erau mai puțin susceptibili să moară din cauza oricărei cauze și, de asemenea, mai puțin probabil să moară în special din cauza bolii coronariene.

„Oamenii ar trebui să ia în considerare înlocuirea surselor de proteine animale, cum ar fi carnea roșie și procesată cu proteine vegetale sănătoase, cum ar fi nucile, leguminoasele și cerealele integrale”, a declarat Zhilei Shan, doctor, coleg de cercetare postdoctorală în departamentul de nutriție de la Harvard T.H. Școala Chan de Sănătate Publică din Boston, a declarat pentru Healthline.

Studiul a folosit date din opt cicluri de studiu național pentru sănătate și nutriție din 1999 până în 2014 pentru a examina asocierea dintre obiceiurile alimentare și rezultatele de sănătate pentru mai mult de 37.000 de persoane din Statele Unite, cu o vârstă medie de 50 de ani.

Persoanele care au mâncat cele mai multe proteine vegetale aveau cu 27% șanse mai puține să moarte din orice cauză. De asemenea, au fost cu 29% mai puține șanse să moară de boli coronariene în comparație cu persoanele care au mâncat cea mai mică cantitate de proteine vegetale.

Folosind informații calorice, cercetătorii au putut să estimeze că prin înlocuirea a doar 5 la sută din caloriile zilnice din proteina animală cu aceeași cantitate de proteine vegetale, oamenii ar putea scădea riscul de orice cauză a mortalității boli coronariene cu 50%.

Chiar și înlocuirea a 2% din calorii din proteinele animale cu alternative vegetale a fost asociată cu un risc de moarte cu 32% mai mic, au raportat cercetătorii.

Înlocuirea cu nuci, lactate

Un al doilea studiu prezentat în cadrul conferinței American Heart Association a ajuns la concluzii similare.

Cercetătorii din acest studiu au descoperit că bărbații își pot reduce drastic riscul de boli coronariene prin înlocuirea unei singure porții de carne roșie sau carne procesată cu alimente precum nuci, leguminoase, cereale integrale sau lactate.

Spre deosebire de studiile anterioare care se concentrează exclusiv pe efectele cărnii roșii, obiectivul acestei cercetări a fost să analizeze modul în care înlocuirea acesteia cu alte alternative ar afecta bunăstarea generală.

„Descoperirile noastre susțin recomandările actuale, pentru a limita consumul de carne roșie și sugerează că proteinele pe bază de plante de înaltă calitate (precum nuci, leguminoase, soia) sunt alternative bune pentru cei care intenționează să reducă aportul de carne roșie”, spune Laila Al- Shaar, doctor, autor principal al studiului și coleg de cercetare postdoctorală în Harvard TH Healthline, programul de școli cardiovasculare Chan School of Public Health.

Al-Shaar și echipa sa au analizat datele de la 43.000 de bărbați între 1986 și 2010, care făceau parte din studiul de urmărire a profesioniștilor din domeniul sănătății Harvard.

În această perioadă, participanții au completat chestionare despre dieta lor la fiecare 4 ani.

Cercetătorii au descoperit că, în funcție de înlocuirea cărnii roșii, au existat efecte de protecție diferite.

De exemplu, înlocuirea unei porții zilnice de carne roșie cu un număr echivalent de calorii din nuci a fost asociată cu un risc cu 17% mai mic de a muri de un atac de cord.

Înlocuirea unei porții zilnice de carne roșie cu cereale integrale a dus la un risc mai mic de 48% de a muri de atac de cord.

Problemele de sănătate cu carnea roșie

Luate împreună, studiile adaugă la un număr tot mai mare de dovezi despre importanța limitării cărnii roșii și procesate și în schimb optează pentru alternative sănătoase pe bază de plante.

„Valurile se transformă pe carnea roșie și mai ales pe cea roșie prelucrată. Proteina bazată pe plante este ceea ce vedem ca fiind mai natural și nu trebuie să trecem printr-un animal intermediar înainte de a mânca proteina ”, a declarat pentru Dr. Satjit Bhusri, cardiolog la Lenox Hill Hospital din New York.

Kristin Kirkpatrick, MS, RDN, manager al serviciilor de nutriție a sănătății la Cleveland Clinic Wellness Institute din Ohio, a numit concluziile celor două studii „deloc surprinzătoare”.

„În ultimul deceniu, au existat mai multe studii care arată că mai multe plante din dietă echivalează adesea cu o longevitate mai mare prin scăderea riscului de boli cronice și a inflamației. În special, dietele pe bază de plante s-au dovedit a fi cea mai bună opțiune pentru reducerea riscului de boli de inimă ”, a spus ea.

În ciuda riscurilor pentru sănătate, oamenii din Statele Unite continuă să mănânce prea multă carne roșie și carne procesată – carne care, de obicei, este ambalată cu sare și conservanți.

Există, de asemenea, puține semne că tendința încetinește. Consumul de carne în Statele Unite a atins un nivel constant în 2018.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *