Durerea in calcaie: cauze, tratament si preventie.

Piciorul și glezna sunt alcătuite din 26 de oase, 33 de articulații și peste 100 de tendoane. Calcaiul este cel mai mare os din piciorul tău.

Dacă utilizați excesiv sau vă răniți călcâiul, puteți suferi dureri de călcâie. Aceasta poate varia de la ușor la dezactivare. Este posibil să fie nevoie să aveți un medic sau un podiatru care să diagnostice cauza dacă remediile simple la domiciliu nu ușurează durerea.

Care sunt cauzele comune ale durerii de călcâi?

Există mai multe cauze comune ale durerii de călcâi.

  • Fasciita plantara. Fasciita plantară apare atunci când o presiune prea mare asupra picioarelor dăunează ligamentului fascia plantară, provocând durere și rigiditate.
  • Entorse și tulpini. Entorsele și tulpinile sunt leziuni ale corpului, adesea rezultate din activitatea fizică. Aceste leziuni sunt frecvente și pot varia de la minori la severe, în funcție de incident.
  • Fractura. O fractură este un os rupt. Această afecțiune este considerată o urgență medicală. Este posibil să fie necesară îngrijire urgentă.
  • Tendinita lui Ahile. Tendinita lui Ahile apare atunci când tendonul care atașează mușchii gambei la călcâie devine dureros sau inflamat din cauza leziunilor excesive.
  • Bursita. Bursitele sunt sacuri umplute cu fluide găsite despre articulațiile tale. Ele înconjoară zonele în care tendoanele, pielea și țesuturile musculare se întâlnesc cu oasele.
  • Spondilită anchilozantă. Această formă de artrită afectează în primul rând coloana vertebrală. Aceasta provoacă inflamații severe ale vertebrelor care, în cele din urmă, pot duce la durere cronică și dizabilitate.
  • Osteocondroza. Aceste tulburări afectează în mod direct creșterea oaselor la copii și adolescenți.
  • Artrita reactivă. O infecție în organism declanșează acest lucru este un tip de artrită.

Când trebuie să vă adresați medicului dumneavoastră?

Dacă aveți dureri de călcâie, puteți încerca mai întâi câteva remedii la domiciliu, cum ar fi odihna, pentru a vă ușura simptomele. Dacă durerea la călcâie nu se îmbunătățește în două-trei săptămâni, ar trebui să faceți o programare la medic.

Trebuie să apelați imediat medicul dumneavoastră dacă aveți următoarele:

  • Durerea ta este severă.
  • Durerea începe brusc.
  • Ai roșeață în călcâie.
  • Te-ai umflat în călcâi.
  • Nu puteți merge din cauza durerii în călcâie.

Cum poate fi tratată durerea de călcâie?

Dacă aveți dureri de călcâie, puteți încerca aceste metode acasă pentru a vă ușura disconfortul:

  • Odihnește-te cât mai mult.
  • Aplicați gheață pe călcâie timp de 10 până la 15 minute de două ori pe zi.
  • Luați medicamente impotriva durerii.
  • Purtați pantofi care se potrivesc corect.
  • Purtați o strop de noapte, un dispozitiv special care întinde piciorul în timp ce dormiți.
  • Folosiți ridicături de călcâie sau inserții de pantofi pentru a reduce durerea.

Dacă aceste strategii de îngrijire la domiciliu nu îți ușurează durerea, trebuie să te adresezi medicului tău. Vor face un examen fizic și vă vor întreba despre simptomele dvs. și când au început. De asemenea, medicul dumneavoastră poate lua o radiografie pentru a determina cauza durerii tale la călcâi. După ce medicul dumneavoastră va ști ce vă cauzează durerea, vă vor putea oferi tratamentul adecvat.

În multe cazuri, medicul dumneavoastră vă poate prescrie terapie fizică. Acest lucru poate ajuta la întărirea mușchilor și a tendoanelor din piciorul tău, ceea ce ajută la prevenirea rănirii ulterioare. Dacă durerea dvs. este severă, medicul vă poate furniza medicamente antiinflamatorii. Aceste medicamente pot fi injectate în picior sau luate pe cale orală.

De asemenea, medicul dumneavoastră vă poate recomanda să vă sprijiniți cât mai mult posibil – fie prin atingerea piciorului, fie prin utilizarea dispozitivelor speciale pentru încălțăminte.

În cazuri foarte rare, medicul dumneavoastră vă poate recomanda intervenția chirurgicală pentru a remedia problema, însă chirurgia cu călcâiul necesită adesea un timp îndelungat de recuperare și este posibil să nu vă amelioreze întotdeauna durerea piciorului.

Care sunt complicațiile durerii de călcâi?

Durerea de călcâi poate dezactiva și vă poate afecta mișcările zilnice. Poate schimba și modul în care mergi. Dacă se întâmplă acest lucru, este posibil să aveți mai multe șanse de a vă pierde echilibrul și a cădea, făcându-vă mai predispus la alte răni.

Cum puteți preveni durerile de călcâie?

Este posibil să nu fie posibilă prevenirea tuturor cazurilor de durere de călcâi, cu toate acestea, există unele măsuri ușoare pe care le puteți face pentru a evita rănirea călcâiului și pentru a preveni durerea:

  • Purtați pantofi care se potrivesc corect și susțin piciorul.
  • Purtați pantofii potriviți pentru activitate fizică.
  • Întindeți-vă mușchii înainte de a face efort.
  • Paceți-vă în timpul activității fizice.
  • Mențineți o dietă sănătoasă.
  • Odihnește-te când te simți obosit sau când mușchii îți durează.
  • Mențineți o greutate sănătoasă.

Resurse pentru documentare:
Dureri la călcâie. (N.d.).
apma.org/learn/FootHealth.cfm?ItemNumber=985
Personalul clinicii Mayo. (2016). Dureri la călcâie.
mayoclinic.com/health/heel-pain/MY00081
Weatherford BM. (2017). Dureri la călcâie.
orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=a00159

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *