11 remedii la domiciliu pentru raceala si gripa

Tratează-ți răceala și gripa acasă

Să fii bolnav, chiar și când ești acasă în pat, nu este distractiv. Combinația durerilor corpului, febră, frisoane și congestie nazală poate fi suficientă pentru a face pe oricine sa se simta groaznic.

Există o mulțime de remedii la domiciliu care vă pot atenua simptomele și vă pot readuce la normal. Dacă vă simțiți încă rău după câteva săptămâni, faceți o programare la medic. Dacă aveți probleme cu respirația, bătăi cardiace rapide, simțiți leșin sau simțiți alte simptome severe, apelati la ajutor medical mai devreme.

Continuați să citiți pentru a vedea ce remedii la raceala și gripă puteți face chiar acasă.

Supa de pui

Supa de pui poate să nu fie un leac, dar este o alegere minunată când ești bolnav. Cercetările spun că daca mananci un bol de supă de pui cu legume, preparată de la zero sau încălzită dintr-o conservă, poate încetini mișcarea neutrofilelor din corp. Neutrofilele sunt un tip comun de celule albe din sânge. Acestea vă ajută să vă protejați corpul de infecții. Când se mișcă încet, rămân mai concentrați în zonele corpului tău care necesită cea mai mare vindecare.

Studiul a descoperit că supa de pui a fost eficientă pentru a reduce simptomele infecțiilor respiratorii superioare. Supa cu conținut scăzut de sodiu are, de asemenea, o valoare nutritivă mare și te ajută să te menții hidratat. Este o alegere bună, indiferent de cum te simți.

Ghimbirul

Beneficiile pentru sănătate ale rădăcinii de ghimbir sunt descoperite de secole, dar acum avem dovezi științifice ale proprietăților sale curative. Câteva felii de rădăcină de ghimbir crud în apă clocotită pot ajuta la calmarea unei tuse sau a durerii în gât. Cercetările sugerează că poate elimina, de asemenea, senzațiile de greață care însoțesc atât de des gripa. De exemplu, ăntr-un studiu, s-a descoperit că doar 1 gram de ghimbir poate „atenua senzația de greață apărută din diverse cauze”.

Mierea

Mierea are o varietate de proprietăți antibacteriene și antimicrobiene. Consumul de miere în ceai cu lămâie poate ameliora durerile de gât. Cercetările sugerează că mierea este, de asemenea, un suprimant eficient pentru tuse. Într-un studiu, cercetătorii au descoperit că oferirea copiilor a 10 grame de miere, înainte de culcare, a redus severitatea simptomelor de tuse. Se pare că copiii au dormit mai bine, ceea ce contribuie, de asemenea, la reducerea simptomelor de frig.

Nu trebuie niciodată să dați miere unui copil mai mic de 1 an, deoarece conține deseori spori botulinici. Deși, de obicei sunt inofensivi pentru copiii mai mari și adulți, sistemele imunitare ale bebelușilor nu le pot combate.

Usturoiul

Usturoiul conține alicina compusă, care poate avea proprietăți antimicrobiene. Adăugarea unui cățel de usturoi la dieta dvs. poate reduce severitatea simptomelor de răceală. Conform unor cercetări, s-ar putea chiar să vă ajute să evitați să vă îmbolnăviți mai greu în primul rând.

Mai multe cercetări trebuie făcute cu privire la potențialele beneficii de combatere a răcelii a usturoiului. Între timp, adăugarea usturoiului la dieta dvs. probabil nu va strica.

Echinacea

Nativii americani au folosit planta și rădăcina plantei echinacee pentru a trata infecțiile de mai bine de 400 de ani. Ingredientele sale active includ flavonoide, substanțe chimice care au multe efecte terapeutice asupra organismului. De exemplu, flavonoidele îți pot stimula sistemul imunitar și pot reduce inflamațiile.

Cercetările privind eficacitatea ierbii în combaterea răcelii și gripei comune spun că administrarea de echinacee poate scădea riscul de a dezvolta răceala comună cu mai mult de 50 la sută. De asemenea, poate reduce perioada unei răceli. Dacă sunteți un adult sănătos, luați în considerare să luați 1 – 2 grame de rădăcină de echinacea sau plantă ca un ceai, de trei ori pe zi, timp de cel mult o săptămână.

Vitamina C

Vitamina C joacă un rol important în corpul tău și are multe beneficii pentru sănătate. Alături de lime, portocale, grefă, frunze verzi și alte fructe și legume, lămâile sunt o sursă bună de vitamina C. Adăugarea sucului de lămâie proaspătă la ceaiul fierbinte cu miere poate reduce flegma atunci când ești bolnav. Consumul de limonadă caldă sau rece poate fi de asemenea util.

În timp ce aceste băuturi s-ar putea să nu vă ajute să scapați complet de răceala, însă vă pot ajuta să obțineți vitamina C de care are nevoie sistemul imunitar. Obținerea suficientă de vitamină C poate scuti ajuta la combaterea infecțiilor tractului respirator superior și a altor boli.

Probioticele

Probioticele sunt bacteriile și drojdiile „prietenoase” care se găsesc în corpul nostru, în unele alimente și suplimente. Acestea vă pot ajuta să vă mențineți sănătos intestinul și sistemul imunitar, iar cercetările indică faptul că probioticele pot reduce șansa de a vă îmbolnăvi de o infecție respiratorie superioară.

Pentru o sursă delicioasă și hrănitoare de bacterii utile, includeți în dieta iaurt probiotic. Pe lângă potențialele sale beneficii pentru sistemul imunitar, iaurtul este o gustare sănătoasă care oferă o mulțime de proteine și calciu. Căutați pe etichetă produsele care listează probiotice.

Alte optiuni

Gargară cu apă sărată
Gargara cu apă sărată poate ajuta la prevenirea infecțiilor respiratorii. De asemenea, poate scădea severitatea simptomelor de răceală. De exemplu, poate ameliora durerile de gât și congestia nazală.

Gargara cu apă sărată reduce și dezleagă mucusul, care conține bacterii și alergeni. Pentru a încerca acest remediu acasă, dizolvați 1 linguriță de sare într-un pahar cu apă. Faceți gargară în jurul gurii și gâtului. Apoi scuipați.

Infuzie cu vapori
Infuzia înainte de culcare poate ajuta congestia, reduce tusea și îmbunătăți somnul. Pregătiți un lighean cu apă foarte fierbinte, puneți un prosop pe cap și faceți infuzie timp de 5-10 minute.

Umiditate
Gripa prosperă și se răspândește mai ușor în medii uscate. Crearea unei umidități mai mari în casa, poate reduce expunerea la acest virus cauzant al gripei. Umiditatea crescută poate reduce, de asemenea, inflamația nazală, ceea vă permite să respirați mai ușor atunci când sunteți bolnav. Adăugarea temporară a unui umidificator în dormitor, vă poate ajuta să vă simțiți mai confortabil. Acest lucru este valabil mai ales iarna, când căldura uscată din interior îți poate agrava simptomele. Adăugarea a câteva picături de ulei de eucalipt ar putea, de asemenea, să vă stimuleze respirația.

Nu uitați, apa folosită la umidificatoare trebuie schimbată zilnic pentru a împiedica mucegaiul și alte ciuperci să apară. Pentru același efect fără umidificator, faceți un duș lung sau stați într-o baie în care ați făcut abur.

Băile calde
Uneori puteți reduce febra unui copil, oferindu-le o baie caldă. Baile calde pot reduce, de asemenea, simptomele de raceala si gripa la adulti. Adăugarea de sare și bicarbonatul de sodiu în apă poate reduce durerile corpului. Adăugarea a câteva picături de ulei esențial, cum ar fi arborele de ceai, ienupăr, rozmarin, cimbru, portocaliu, lavandă sau eucalipt, poate avea, de asemenea, un efect liniștitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *